مبارزه با سندروم بوی بد یخچال
نوشته شده توسط : علی


در حالتی که برقتان جدا گردیده و غذاهای باطن یخچالتان گندیده ، نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد   می بایست بوی حقیقتا بدی به مشامتان رسد.
در اینجا به شما می‌گوییم برای رهایی از بوی بد فریزر چه عمل بکنید:
غذاها را خارج بکشید و کلیه چیز را با یک اسپری پاک کننده و ضد عفونی کننده و دستمال منزه نمائید .
تک تک کناره های فریزر را پاک فرمایید به خصوص در قفسه ی پایینی. ۱۲ تکه ذغال قالبی را در دو طبقه یک کدام از درون یخچال فریزر دیگری باطن فریززر بگذارید. مجله ها را مچاله فرمائید و کلیه طبقات و قفسه های یخچال را با آن مالامال نمایید.
درب ها را ببندید و بروید ، به زغال و خبر نامه ها فرصت بدهید تا بوی بد را به خودشان جذب نمایند.

از هنگامی که کلام هدفمندی یارانه‌ها و بالا رفتن بها مصرف انرژی به در میان آمد، پای برچسب انرژی هم به معاش الکترونیک گشوده شد. برچسبی که با نگاه‌کردن به حروف و نمودارهای معین گردیده روی آن درمی‌یابیم وسیله‌ای که قصد خرید آن را داریم چقدر انرژی مصرف می‌نماید و هرماه برای انرژی استفاده شده آن ها چه معیار پول بایستی بپردازید. این برچسب در حال حاضر برچسب انرژی به یک فاکتور گزینه دقت در خرید تبدیل گردیده است. به این ترتیب، یخچال فریزر‌هایی که یخچال آن‌ها در نصیب پایینی‌شان جای دارد شایسته ترین راندمان انرژی را دارا هستند. دومی منزلت مرتبط با آن تیم از سردخانه‌فریزرهایی میباشد که یخچال آن ها درقسمت بالا قرارگرفته میباشد. در پایان هم دوست داستنی‌‌ترین‌ها یعنی سردخانه‌های سایدبای‌ساید قرار می گیرند. هرچند روی برچسب بعضا از ساید بای سایدها آرم A++ چشم میگردد، البته بدانید مصرف انرژی آن ها با صرفه نخواهد بود. پس با اعتنا به ارتقاء نرخ مصرف انرژی بایستی به‌این نکته دقت ویژه داشته باشید و محصولی را تعیین نمائید که برچسب انرژی آن کمترین واحد سنجش مصرف را آرم دهد. برچسب انرژی از G تا A سکو بندی میشود، هر چی ترازو مصرف انرژی به A مجاورت خیس باشد یعنی مصرف آن دستگاه کمتراست پس بهتر میباشد که برای خرید به طبعً از سبک هایی که در جایگاه مصرف انرژی A می‌باشند تنظیم نمایید، تا از نگاه کیفیت و هم از نگاه ترازو مصرف انرژی به صرفه و اقتصادی باشند.

 

به چه شکل برق کمتری مصرف کنیم.

 

در هر منزل‌ای یخچال فریزر و سردخانه لبریز مصرف‌‌ترین وسایل برقی می‌باشند، چون ۲۴ ساعت شبانه‌روز را بی وقفه عمل می‌نمایند. بدین ترتیب با کار به هفت سفارش بی آلایش مصرف برق کمتر گردیده و به قدمت فریزر و فریزرتان افزوده گردد.

تر و تمیز برفک‌های فریزر و فریزرتان را منزه فرمائید تا به طور قشر ضخیمی از یخ درنیاید. هر سال یکبار، نرده‌های پشت سردخانه را از گرد و غبار منزه فرمائید. قشر یخ باطن سردخانه در صورتی حدود سه سانت گردد، دو برابر برق مصرف می‌نماید تا برودت دستگاه را محافظت نماید، هرچند بیشتر یخچال فریزر‌فریزرهای مدرن فارغ از نیاز بدین فعالیت می‌باشند.

بهتر میباشد فریزر را در محل خنک قرار دهید. مصرف دستگاه به مرتبه حرارت اطراف اطرافش بستگی داراست. از جملهً در‌صورتی‌که به مکان اطراف ۱۸ جايگاه سانتی‌گراد در محیطی با دمای ۲۸ رتبه سانتی‌گراد باشد مصرف برق آن ۳۸ درصد ارتقاء پیدا می‌نماید.در فریزر یا این که سردخانه را کمتر گشوده بگذارید. با این فعالیت تا ۵ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی میکنید.یخ‌های مواد خوراکی یخ زده گردیده را در درون یخچال فریزر آب نمایید. دراین وضعیت یخچال فریزر به امداد سرمای آزاد گردیده از مواد یخ‌زده، انرژی کمتری مصرف می‌نماید.جدار باطن فریزر را با محلول جوش شیرین و آب هر یک سری وقت یکبار منزه فرمایید.از کنار هم چیدن و چسباندن ظروف درون یخچال فریزر و یخچال فریزر جهت گردش هوا دوری نمائید.اعتقاد نتیجه ها نمائید یخچال فریزر و یخچال فریزر روی یک سطح تراز قرار گرفته و در آن تماما بسته ‌خواهد شد  

 

کمپرسور و یا این که موتور

 

کلمه و واژه Compress در گویش انگلیسی در معنای فشرده سازی میباشد . کمپرسور سردخانه یا این که به عبارتی موتور سردخانه در واقع قلب فریزر میباشد. نقش کمپرسور در سردخانه خیلی بغرنج میباشد ولی روی هم رفته توضیحاتی خوا هیم بخشید که موقع خرید خیلی اهمیت دارااست . وظیفه کمپرسور در فریزر این است که گاز فریون رو در لوله های فریزر را به تکان در آورد. هر چه این گردش بتواند با توان و سرعت بیشتری صورت پذیرد (یعنی هر چه اجبار کمپرسور بیشتر باشد) بهتراست. در واقع اقتدار و ترازو راز و صدای سردخانه رابطه مستقیمی با نوع کمپرسور داراست. کمپرسور سردخانه های جانور در بازار دو نوع می باشند :

 

کمپرسور پیستونی (ساده) یا این که کمپرسور خطی (لینیر)

 

 کمپرسور پیستونی یا این که کمپرسور ساده

 

پایه عمل این کمپرسور ها مبنی بر تکان یک پیستون در درون یک سیلندر میباشد کمپرسور های پیستونی رمز و صدای متعددی دارا‌هستند و برق بیشتری مصرف میکنند . در کل فریزر های ارزان بها از کمپرسور پیستونی به کار گیری میشوند.

 

کمپرسور خطی یا این که کمپرسور لینیر (compressor Linear)

 

کمپرسور خطی یا این که لینیر تکنولوژی جدیدی که در سردخانه های جان دار دربازار به عمل رفته میباشد . کمپرسور های خطی علاوه بر اینکه برق کمتری مصرف میکنند، صدای بسیار یه خرده دارا هستند . در اکثر سردخانه های لاکچری از کمپرسور خطی مصرف شده اند .

 

پس یکی‌از قطعات اساسی سردخانه کمپرسور یا این که به عبارتی موتور میباشد. اعتنا به کیفیت آن بسیار اصلی و ضروری میباشد. قطعه‌ای که بیشترین اهمیت را در سردخانه دارااست، بدین ترتیب بایستی نسبت به کیفیت آن بسیار توجه نمایید زیرا در شکل تعیین نادرست در گیر دردسری والا خواهید شد. شایسته ترین کمپرسور، نوع خطی آن‌ها می‌باشند زیرا علاوه بر همت بالا، دارنده کمترین واحد سنجش صدا هنگام کارکردن میباشند بدین ترتیب عملکرد فرمائید از این نوع کمپرسور در یخچال شما به عمل رفته گردیده باشد و از خرید یخچال فریزر‌ فریزرهای دارنده موتورهای چینی غیروابسته پرهیز کنید. روش منطقی برای دستیابی بدین مقصود هم علاوه بر خرید برندهای دارای اعتبار از نمایندگی‌های مجاز، سند کردن نوع موتور فریزر و مرزو بوم خالق آن در فاکتور خرید شماست.





:: برچسب‌ها: نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: